Hírek

2.0-ás népmesék a Spektrumon

2013.11.14. - A Spektrum legújabb hazai gyártású műsorában azokat a modernkori magyar hősöket mutatja be, akik ötleteikkel és újításaikkal nemzetközi sikereket értek el az üzleti életben. A Sziget számos díjat nyert és fogalommá vált Európában, a Prezit a Power Point legyőzőjeként emlegetik, a Ustreamnek Los Angelesben és Tokióban van irodája, a Kürttől pedig segítséget kért a Pentagon a szeptember 11-i terrortámadás után. A négy vállalatot most új megközelítésben mutatja be a Spektrum, és elmeséli, merre vezet az út Angyalföldtől a Szilikon völgyig.

Az „Ötlettől a milliókig” klasszikus portréfilm - lenne, ha személyekről szólna. De vállalatokról szól. Magyar cégekről, akik szakmájuk legkiválóbb művelői, és felülírva a gazdasági és földrajzi törvényeket, Magyarországról váltak világhírűvé. Van köztük sikeres startup, van baráti körből kinőtt gigavállalkozás, és van családi biznisz is. Egy közös bennük: a kreativitás. A Spektrum új sorozata a legelső pillanattól, az ötlet megszületésétől mutat be négy vállalatot, ezek a Kürt, a Sziget, a Prezi és a Ustream. Megpróbálja végigjárni, melyek voltak a mérföldkövek a cégek életében, és mitől lesz egy magyar vállalkozás olyan elismert, hogy az Amerikai Védelmi Minisztérium is tőle kér segítséget. Az egyes adásokban megszólalnak az alapítók, az üzleti partnerek és a befektetők, és elmondják emlékeiket az első alkalmazottak és a családtagok. 

A Spektrumnak a műsor elindulása előtt külön is beszélt két főszereplő, Kürti Sándor és Gerendai Károly, sikereik receptjéről, az üzleti filozófiájukról. 
Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke és tulajdonosa elmondta: „A feltörekvő vállalkozásoknak két dologban kell hinniük, hogy jó a termék, és hogy hosszú távon is ki tudnak tartani mellette. Mindenki ugyanonnan indul, de csak néhányan maradnak talpon. Nem szabad feladni a nehézségeknél. Minden nap egy kicsit innoválni kell, egy kicsit jobbnak lenni, egy kicsit többet dolgozni a versenytársaknál. Ezek hosszú távon összeadódnak és eredményhez vezetnek. Végül elengedhetetlen egy jó csapatot építeni, ugyanis a sikerek mögött egy csapat, nem egy ember áll.”

Gerendai Károly, a Sziget Kft. alapítója és ügyvezető igazgatója hozzátette: „Minden induló vállalkozás alapjait, hasonlóan a már befutott cégekhez, a jó megállapodások és a partneri kapcsolatok teremtik meg. A tevékenység - bármilyen jó is az alapötlet - általában csak mások hatékony közreműködésével tud kiteljesedni. Én azt vallom, a jó üzleti, partneri viszony alapja, hogy a megállapodásoknál megkeressük azt a pontot, aminél minden érintett fél komfortosan érzi magát. Ha az arányok felborulnak, és az inga bárki felé túlzottan kimozdul, lehet, hogy akár én leszek az, aki éppen jobban jár, de csak ideig-óráig lesz fenntartható egy ilyen helyzet. Márpedig azokat a megállapodásokat, amelyekből bárki mielőbb kimenekülni vágyik, nem is érdemes megkötni, hiszen stabil alapok nélkül nem lehet építkezni.”

Radnai Péter, a Chello Central Europe produkciós igazgatója szerint: ”A műsor kicsit olyan, mintha XXI. századi népmeséket néznénk: ízig-vérig mai, jó szeretni a főhősöket, akik hatalmas világsikert értek el. Ebben a mesében azonban az a legjobb, hogy ez maga a valóság. Nemcsak a sztereotípiák, hanem az is remek képed ad az országunkról, ahogyan a sorozatban szereplő hazánkfiai kreatívan, okosan és kitartóan egyedit alkottak, és meg sem álltak a világhírig.”

A sorozatot a Spektrum számára három fiatal egyetemista, dokumetumfilmesnek készülő hallgató készítette: Dömötör Tamás, Haragonics Sári és Meggyes Krisztina. „Nem akarunk filmes forradalmat ezzel a sorozattal, csak négy olyan filmet, amelyek bárhol a világon levetíthetőek lennének egy tisztességes tévécsatornán. A szereplők úgyis földönkívüliek, annyi intelligencia áramlik belőlük, hogy elégséges "csak" átadni. A lehető legjobban. Munka közben az egész stábunknak nőtt az IQ szintje, minden forgatási nap olyan volt, mint egy iskola. Okos embereket nagyon jó filmezni, reméljük, hogy nézni is az lesz” – vallják a fiatal dokumentumfilmesek.

Málnay B. Levente, a Chello Central Europe vezérigazgatója külön is kiemelte az új műsor elindulása előtt, hogy fontosnak tartja a fiatal dokumentumfilmesek támogatását. Ezért döntöttek úgy a Spektrum utolsó negyedéves műsorkínálatának meghatározásakor, hogy három fiatal, tehetséges dokumentumfilmest bíznak meg a csatorna decemberi sorozatának elkészítésével. 
A Ötlettől a milliókig című sorozat december 7. szombat délután 16 órától megtekinthető a Spektrum televízió műsorárán.

Vetítési időpontok:
dec. 7., 16:00 - Prezi
dec. 14., 16:00 - Sziget
dec. 21., 16:00 - Kürt
dec. 28., 16:00 - Ustream